HAAPAJÄRVEN VANHAINKOTIYHDISTYS RY

Haapajärven Vanhainkotiyhdistyksen päätoimintoja ovat asuntojen vuokraus sekä hoito- ja hoivapalvelu kehitysvammaisille Kuonalantien ryhmäkodissa.

Vanhainkotiyhdistyksen kiinteistöjä on korjattu uusimalla ikkunoita ja ovia sekä asuntojen sisätiloja tarpeen mukaan. Kuonalantien asuntojen peruskorjaukseen saatiin ARA:lta (Asuntojen rahoitus- ja kehittämiskeskus) avustus sekä korkotuki lainaan. Peruskorjaus aloitettiin tammikuussa 2023.

Tarjoamme voittoa tavoittelemattomana yleishyödyllisenä yhdistyksenä asumispalveluja ensisijaisesti paikkakunnan vanhusväestölle ja vammaisille. Pyrimme pitämään vuokratason edullisena.

Männistön- ja Koulukadun asuinalueilla on asuntoja 39. Kuonalantien asuinalueella on 64 asuntoa ja lisäksi ryhmäkodissa 6 kehitysvammaisten palveluasuntoa.

Kuonalantien kuntosalivuoroja tarjotaan paikkakunnalla asuville ikäihmisille ja eläkeläisjärjestöille. Pyrimme kuntosalin toiminnalla edistämään alueemme ikääntyvän väestön sekä vanhusten ja vammaisten toimintakykyä terveysliikunnan keinoin. Teemme yhteistyötä hyvinvointialue Pohteen ja yhdistysten kanssa. Kuntosalimaksu pyritään pitämään edullisena, maksu on 2,00 €/kerta.

Kuonalantien ruokalan PPKY Selänteen kanssa tehty vuokrasopimus on siirtynyt hyvinvointialue Pohteelle. Ruokalatiloissa toimii kotihoitoa tukeva päivätoiminta.
Vanhainkotiyhdistys ja myös muut yhdistykset voivat käyttää tilaa iltaisin yhteisöjäsenmaksun 30,00 €/vuosi maksettuaan.

Pidämme luottamukselliset suhteet eri yhteistyötahoihin kuten Haapajärven kaupunkiin, seurakuntaan ja Pohteen organisaatioon. Kerromme yhdistyksemme toiminnasta eri tilaisuuksissa.

Toimimme sääntöjemme mukaisesti vanhusten ja vammaisten elinolosuhteiden, hoitomahdollisuuksien ja asuinolojen parantamiseksi sekä heidän fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen hyvinvointinsa edistämiseksi.